Про це у відповідь на скаргу юристів проекту Bihus.Info "Тисни" повідомили у департаменті економіки та інвестицій КМДА.

Читайте також: "Прибутковий бізнес з родзинкою": у Києві авто евакуює фірма, яка не має власних евакуаторів


Відповідь журналістам щодо вартості реклами у метро


Відповідь журналістам щодо вартості реклами у метро

Як з'ясували раніше журналісти "Слідство.Інфо", на тлі підвищення тарифів на проїзд,Київський метрополітен не доотримує грошей від реклами, хоч має джерела для заробітку. В реальності, кошти йдуть не на потреби метро, а в кишені сумнівних посередників, пов’язаних із родичами високопосадовців.

Наприклад, одна рекламна наліпка на вході до станції коштує близько 250 гривень на місяць. Тисяча обклеєних дверей на рік — це вже три мільйони. Крім того, є ще лайтбокси на ескалаторах, наліпки на платформах, переходах, вікнах та дверях вагонів.

На цьому метрополітен міг би заробити чималі кошти, однак рекламою в місті займається "Київреклама". А метрополітен отримує 0 гривень 0 копійок. У відповіді на запит КП "Київреклама" надала інформацію, що за 2016 рік було перераховано в КМДА трохи більше 21 мільйона гривень від надання користуванням майна метрополітену.

Читайте також: Скільки заробляє київське метро на перевезенні пасажирів: несподівані дані

З тим, що тарифи занизькі погоджується і тимчасовий очільник "Київреклами" Олександр Смирнов.

Наприклад, рекламне агентство пропонує клієнту пакет із 707 наліпок за 180 тисяч гривень на місяць. Підрахувати, скільки грошей сплатить до бюджету посередник за цей самий пакет послуг, допоможе проста формула: площу рекламної наліпки (у нашому випадку це 50 на 75 сантиметрів) множимо на кількість (707 штук) і базовий тариф у 100 гривень. Виходить трохи більше 26,5 тисяч гривень — майже вшестеро менше ціни в оголошенні,
– пояснив Смирнов.

Таким чином, посередник залишає собі понад 80% усіх грошей, що потенційно може принести реклама в метро. Лише невелика частина потрапляє в міський бюджет. На цьому заробляють фірми, що орендують рекламну площу за тарифами, які роками залишаються незмінними.

Наразі таких посередників 23, і більшість найприбутковіших рекламних площ монополізували компанії, чиї власники тісно пов’язані з народним депутатом від блоку Петра Порошенка. Зокрема, більше двох тисяч квадратних метрів скляних поверхонь вагонів орендує компанія "Центр медіагруп". Її власники — Іван Березенко та Павло Матвієнко — батько і двоюрідний дядько нардепа від БПП Сергія Березенка, який раніше був депутатом Київради від блоку Леоніда Чернівецького.

Щоб виправити ситуацію, юристи Bihus.Info звернулись до КМДА і добились рішення про перегляд тарифів на розміщення реклами для посередників. Незабаром новий порядок обіцяють викласти на сайті КМДА і дати можливість громадськості вносити до порядку свої пропозиції.

Повний випуск розслідування програми "Слідство.Інфо" дивіться тут.