До того ж немає чітких правил і контролю за тим, хто саме та як може користуватися самокатами. Кермувальники кидають їх посеред тротуарів та ганяють на високих швидкостях з-поміж пішоходів й машин, часто створюючи аварійні ситуації.

Читайте також Самокати у місті: чому з ними багато проблем та чи чекати окремих законів

Рада досі не прийняла необхідний законопроєкт

У стінах Верховної Ради лежить необхідний законопроєкт, який мав би врегулювати цю сферу. Але розглядати його нардепи не квапляться. Тому нині за це взялась місцева влада.

У Києві з шерінговими компаніями підписали меморандум. Заступник голови КМДА з самоврядних повноважень Констянтин Усов розповів, у документі мовиться про:

  • зменшення швидкості;
  • запровадження заборон їздити в особливо інтенсивних пішохідних зонах;
  • про обов'язкове страхування і клієнта, і третіх осіб, якщо вони постраждали.

Шерінговим компаніям не вистачає чітких правил від держави

Наразі Київ робить лише перші кроки, аби хоч якось припинити безлад з електросамокатами в місті. Але скаржаться й гравці цього ринку.

Адже чіткі правила на рівні держави змогли б зменшити травмування їхніх клієнтів. Тому нині багато залежить не лише від компаній, а й від свідомості самих користувачів.

Зараз ми будемо впроваджувати таку тестову опцію, коли на самокати буде нанесено ідентифікаційний номер, великими цифрами й літерами. Якщо хтось зі сторони побачить якісь порушення, зможе нам повідомити, аби ми вже точно заблокували такого користувача,
– пояснив керівник з розвитку шерінгу Bolt в Україні Антон Милка.

Водночас чиновники в КМДА сподіваються. що обмеження швидкості до 20 кілометрів на годину має зменшити кількість травмованих клієнтів. Утім поки що ситуація не надто змінилася. Адже формально жодної відповідальності за порушення правил, яких у законах не існує, немає.