Новини Києва ДТП та кримінал Життя столиці Новини України і світу
укр рус

Запуск експресу до Борисполя: чому українцям не дуже варто радіти

4 грудня 2018 , 19:31
Читать новость на русском

Всі точно чули про відкриття Kyiv Boryspil Express – залізничного сполучення між центральним київським вокзалом та аеропортом Бориспіль. Відтепер дорога між ними займатиме 35 хвилин.

І для киян, і для гостей столиці, це надзвичайно зручний спосіб дістатися до аеропорту. Особливо, враховуючи фактично цілодобову роботу експресу та півгодинні інтервали між потягами в час пік.

Читайте також: 13 топ-корупційних справ, які були фактично зруйновані прокурорами: шокуюче розслідування

Зрозумійте мене правильно: я щиро вдячний уряду, що наші податки було витрачено на щось насправді потрібне та ефективне. Користь від цього одразу відчують сотні тисяч громадян, а не, наприклад, один великий виробник курятини.

Проте я наголошу, що мова йде про чотири нових кілометри залізничного шляху, які було добудовано до вже існуючої інфраструктури. Нову естакаду в 272 метри та дві нові пасажирські платформи. На платформі, з якої Kyiv Boryspil Express відправляється з центрального вокзалу, оновили освітлення та ремонт.

експрес до Борисполя
Kyiv Boryspil Express

Це корисний і потрібний транспортний проект. Він не лише зручно для пасажирів зв'яже два національні логістичні вузли, а й трохи розвантажить автомобільний трафік в місті.

Проте, чи для сорока мільйонної європейської країни це того масштабу логістичний проект, якому ми аж так щиро радіємо і яким, мабуть, маємо пишатися? Чи того рівня це проект, що його урочисто відкривали президент, прем'єр-міністр та віце-прем'єр країни, яка воює?

Перед тим, як спробувати дати відповідь на це питання, розповім про інфраструктурні проекти, які реалізують в країнах, де працюють ефективні політики.

2016 року в Швейцарії було відкрито Gotthard Base Tunnel протяжністю 56 кілометрів – він є найдовшим й найглибшим тунелем для поїздів у світі. Півсотні кілометрів залізничного тунелю було прокладено крізь Альпійські скелі.

Тунель у Швейцарії
Gotthard Base Tunnel

Збудований минулого року морський перехід Гонконг-Чжухай-Макао: 55-кілометрова транспортна система,
що складається з трьох мостів, підводного тунелю та чотирьох штучних островів. Ця найдовша морська переправа у світі в кінці цього року зв'яже три міста в дельті річки Чжуцзян в мегаполіс з 42 мільйонами населення.

міст гонконг-чжухай-макао
Міст Гонконг-Чжухай-Макао

Marmaray Tunnel в Туреччині. Збудований у 2013 році підводний залізничний тунель довжиною 13,5 кілометрів, який з'єднує азійську та європейську частини Стамбулу.

Тунель у стамбулі
Marmaray Tunnel у Стамбулі

У 2011 році завершено будівництво на той час найдовшого у світі морського мосту Цзяочжоу, який вдвічі скорочує час поїздки між Сходом Китаю та островом Хуандао. Його протяжність – понад сорок кілометрів.

міст Китай
Найдовший у світі морський міст Цзяочжоу

Лондонський проект Crossrail – масштабна модернізація системи метро, найбільший будівельний проект, який будь-коли відбувався в Європі. Планується побудова 10 нових ліній, які з'єднають 30 існуючих станцій через абсолютно нові тунелі. Проект планують закінчити до 2020 року.

Загалом можу годинами розповідати про такі, і навіть про ще неймовірніші будови – поки український президент урочисто відкриває сільські амбулаторії, цивілізований світ реалізує неймовірні за розміром і складністю інфраструктурні проекти, які змінюють обличчя цілих країн, а інколи і континентів.

І відбувається це не лише у великих розвинутих країнах, а й, наприклад, у не надто багатій Африці. Там у 2014 році була відкрита сонячної електростанції, що з надлишком забезпечує енергією понад 80 тисяч помешкань.

Читайте також: Підсумки Революції гідності: у чому головна перемога українців

У світлі таких інфраструктурних проектів, побудова чотирьох нових кілометрів залізниці та 300 метрів естакади й близько не вражають. Загалом ця історія, а особливо пафос, яким супроводжувалося відкриття експресу, яскраво свідчить про рівень амбіцій наших політиків.

Йдеться не про рівень їх особистих амбіцій, а про масштабність їх планів, про висоту планки, на яку вони хочуть витягнути цілу країну. Якщо рівень амбіцій політиків обмежений черговим Ротердамом +, то вони неспроможні створити нічого масштабнішого чотирьох кілометрів нової залізниці.

Ми як країна не лише заслуговуємо на більше, ми вже це "більше" оплатили й продовжуємо оплачувати: середня українська родина з двома особами, що працюють, сплачує податками чотири тисячі доларів. 

Автор: Віталій Шабунін
Новини України Новини Києва Київ Укрзалізниця Відеоблоги Транспорт Право на гідність

Поділитися новиною

E-mail редакції news24@24tv.com.ua
instagram facebook twitter youtube rss telegram
Ми керуємося нормами Закону України “Про рекламу” та власною комерційною політикою. Всі комерційні рекламні матеріали позначені словами “Спецпроєкт“, “Партнерський матеріал“, “Експерт“, “Позиція” й відокремлені від журналістських інформаційних матеріалів 24tv.ua. За достовірність та зміст реклами відповідальність несе рекламодавець.

Інтернет-виданням дозволяється безкоштовно використовувати цитати (короткі уривки) в обсязі не більше 25 % від обсягу статті (інформації), розміщеної на сайтах Компанії, за умови відкритого гіперпосилання та згадки першоджерела не нижче першого абзацу. Для друкованих видань передрук матеріалів Компанії дозволяється на платній основі та лише за письмової згоди редактора. Для мобільних додатків та SmartTV використання матеріалів дозволяється на платній основі та лише за письмової згоди Компанії.

Усі права захищені. © 2005—2021, ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”», Телеканал новин «24»

Редакція сайту Про нас Редакційна політика Телеведучі Відеоблогери 24 Технічна інформація Архів Правила користування сайтом Політика конфіденційності
Рекламодавцям Вакансії Контакти Структура власності
Made by