А після переходу на роботу до Київської міської держадміністрації почав отримувати виплати від "Київпастрансу" за свій патент, пише Bihus.info.

Читайте також: "Укрзалізниця" тимчасово призупиняє послугу повернення квитків через інтернет

У патенті зазначено, що "hух поїздів здійснюється послідовно принаймні по одній із магістральних колій, розташованих в межах міста, через установлений на ній щонайменше один стрілочний перевід", що у простому формулюванні звучить як "електричка рухається по кільцевому маршруту".

"Кривопішин запатентував рух електрички по колу як корисну модель. Згідно із законодавством, такий вид патенту не перевіряють на оригінальність, а просто реєструють документи на нього: "Ці заявки видають під відповідальність заявника, а заявник вже перевіряє відомий рівень техніки та повідомляє нам, чи це вже є, чи, можливо, він нам може щось не сказати або не знайти. Ми віримо йому на слово", – пояснив процедуру видачі патенту заступник начальника відділу експертизи ДП "Укрпатент" Андрій Суховій.

У 2015 році після низки корупційних скандалів Олексій Кривопішин втратив посаду на залізниці, а у лютому 2016-го міський голова Києва Віталій Кличко призначив його своїм радником.

Читайте також: Як депутат Микитась пояснив мету візиту до Адміністрації Президента

Вже у 2017-му комунальне підприємство "Київпастранс" та Олексій Кривопішин уклали договір на виключне використання патенту, за яким Кривопішин отримує 251 тисячу гривень на рік. Сам патент дійсний до 2022-го року.

За словами головного спеціаліста транспортного департаменту КМДА Віктора Петрука, патент є недійсним, тому що аналогів електрички по всьому світу є чимало.

В кінці 80-х років, наприклад, в Парижі нараховувалося понад 950 кілометрів внутрішніх залізничних колій. Була залізниця внутрішня в Києві, в Москві та в деяких інших містах,
– зазначив Петрук.

Попри це, "Київпастранс" навіть не спробував не платити раднику мера, проігнорувавши можливість оскаржити патент в "Укрпатенті" або суді.

Окрім того, що електричка не є новацією, вона приносить місту збитків на понад 7 мільйонів гривень щомісяця. Серед причин – віддаленість станцій від центру та великих житлових масивів, пояснує Петрук.

Треба заводити її на Троєщину. Це єдиний крупний житловий масив міста, який не має задовільного транспортного забезпечення і треба робити зупиночні вузли в межах адміністративного ділового ядра. Треба будувати Протасів яр і пересадкову станцію на Либідській,
– вважає фахівець.

Аби збільшити пасажиропотік електрички, КМДА планує запустити транспортний проект "Трамтрейн" – трамвай, який би сполучався з електричкою та заїжджав до великих житлових масивів. Натомість патент на цю ідею вже зареєстрований у червні 2017-го тим же Олексієм Кривопішиним.

Повний випуск програми "Наші гроші" дивіться тут.